Hallo,
De laatste tijd heb ik te maken met een wel erg hoog percentage mislukte downloads. Toch zeker 1 op de 3 mislukt.
Er staat dan "reparatie mislukt, te weinig herstelblokken", en rechts staat nog "Kies bestand" en "geen bestand geselecteerd".
Wat ik heb gelezen over de procedure om de missende bestanden op te sporen en toe te voegen, leek mij een behoorlijk gedoe zonder garantie dat het dan wel lukt. Of valt dit mee?
Volgens mij had ik voorheen nooit zo veel mislukte downloads.
Aangezien ik het zo zonde van de uren lange download tijd vind, vraag ik me af of ik dit voor kan zijn.
Ik haal de nzb's altijd van Binsearch, NZBsearch of Yabsearch. Vaak zijn hier dezelfde bestanden te vinden. Het maakt dan niks uit waar de NZB vandaan komt toch (???).
Ik let er altijd op dat er niet bij staat dat er iets mist (groen ipv rood bij NZBindex, en 100% compleet in het geval van Yabsearch. Ik dacht heel simpel dat het dan dus ook compleet zou zijn, blijkbaar mis ik iets?
Hoe kan ik nu voorkomen dat ik uren lang met een verkeerde nzb bezig ben?
Pauzeren van SABNZB+ of volgordes van de wachtrij veranderen heeft geen nadelig effect toch?
Is het verstandig om bij keuze voor het jongste bestand te kiezen, omdat de kans dan groter is dat het (nog) goed is?
p.s. gezien mijn abonnement, is de leeftijd van de bestanden (retentie) niet het probleem.
Edit: toch nog een vraag over het hertellen van een mislukte download:
Is het nu de bedoeling dat je de betreffende download terug vindt op de NZB-zoek-site waar je er een nzb van hebt laten maken, of moet ik juist elders zoeken?
Ik heb er inderdaad eentje opgezocht. In mijn "incompleet" map (in downloads) lijkt precies die lijst (met bijbehorende groottes) te staan als op de NZBindex site bij het bronbestand onder "toon alle bestanden". Die dus compleet zouden zouden (groen). Wat is er dan aan de hand? Is deze lijst dan stiekem toch niet compleet, of gaat er bij het uitpakken o.i.d. iets fout, en moet ik deze mappen via externe software (Par of zoiets?) nogmaals laten uitpakken of zo?
Het mag duidelijk zijn dat ik het niet helemaal begrijp..
Hoog percentage mislukte downloads.. Waar op te letten?
Re: Hoog percentage mislukte downloads.. Waar op te letten?
Welke Usenet provider heb je?
Staat er in de download samenvatting hoeveel artikelen ontbreken?
Staat er in de download samenvatting hoeveel artikelen ontbreken?
Hoi,
Ik heb een abonnementje bij Eweka.
Van de mislukte downloads heb ik er slechts 3 bewaard (want ze nemen wel ruimte in op mijn schijf).
Onder geschiedenis staat bij die items achter het tekstje "te weinig herstelblokken" respectievelijk: 2068, 275 en 2250 te weinig.
Of moet ik ergens anders kijken (m.a.w. is artikelen het zelfde als herstelblokken?)
Ik heb een abonnementje bij Eweka.
Van de mislukte downloads heb ik er slechts 3 bewaard (want ze nemen wel ruimte in op mijn schijf).
Onder geschiedenis staat bij die items achter het tekstje "te weinig herstelblokken" respectievelijk: 2068, 275 en 2250 te weinig.
Of moet ik ergens anders kijken (m.a.w. is artikelen het zelfde als herstelblokken?)
Herstelblokken is niet hetzelfde als artikelen.
Als gemeld wordt dat er veel artikelen ontbreken, dan staat een deel van de post niet op je server.
Als er (weinig) artikelen ontbreken dan zijn er meestal twee mogelijke oorzaken:
1. De NZB file deugt niet (bevat te weinig materiaal)
2. Er zijn geen standaard namen gebruikt voor de PAR2 files.
Over 2: sommige posters maken er een puinhoop van.
Zonder een paar NZB file voorbeelden kan ik hier verder weinig over zeggen.
Je kunt ze emailen naar [email protected]
Als gemeld wordt dat er veel artikelen ontbreken, dan staat een deel van de post niet op je server.
Als er (weinig) artikelen ontbreken dan zijn er meestal twee mogelijke oorzaken:
1. De NZB file deugt niet (bevat te weinig materiaal)
2. Er zijn geen standaard namen gebruikt voor de PAR2 files.
Over 2: sommige posters maken er een puinhoop van.
Zonder een paar NZB file voorbeelden kan ik hier verder weinig over zeggen.
Je kunt ze emailen naar [email protected]
Hoi, Ik zit met hetzelfde probleem, maar dan een tikje erger, vrijwel niets wat ik download werkt nog, dit is nu minstens een maand gaande.
Ook ik zit bij eweka en hier is een zoekresultaat met 4 resultaten die het geen van allen doen bij mij: http://www.nzbindex.nl/search/?q=big+ba ... m=1&more=0
Ik krijg ook de melding: reparatie mislukt, te weinig herstelblokken.
hopelijk is hier eenfijne oplossing voor.
vriendelijk dank,
mirjam
Ook ik zit bij eweka en hier is een zoekresultaat met 4 resultaten die het geen van allen doen bij mij: http://www.nzbindex.nl/search/?q=big+ba ... m=1&more=0
vriendelijk dank,
mirjam
Test eens zoals beschreven op http://forums.sabnzbd.org/viewtopic.php?f=2&t=12666MIBweb wrote:Hoi, Ik zit met hetzelfde probleem, maar dan een tikje erger, vrijwel niets wat ik download werkt nog, dit is nu minstens een maand gaande.
vriendelijk dank,
mirjam
Indien dat wel werkt, dan heb je waarschijnlijk te maken met posts die zijn verwijderd in het kader van DMCA. En daar is weinig aan te doen (tenzij je servers kan vinden die geen niet geraakt worden door DMCA)